Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vinden automobilisten en parkeerplaats eigenaren de antwoorden op de belangrijkste en meest gestelde vragen over ParkU. Indien je vraag niet tussen de veel gestelde vragen staat, aarzel niet en neem contact op met onze klantenservice.


FAQ algemeen


1. Registratie

a) Hoe maak ik een ParkU account?

Een ParkU gebruikers account is vrij van kosten en verplichtingen. Na het klikken op “Inloggen/Aanmelden” voor je enkel je naam, e-mail adres en wachtwoord in. Je hebt nu een eigen ParkU account en kan hiermee parkeerplekken boeken of aanbieden. Als alternatief kun je tevens inloggen met Facebook.

b) Hoe download ik de app?

Je kunt iOS de app gratis downloaden in de App Store. Systeem vereisten: iOS 7.0 en hoger.

Je kan de Android app gratis downloaden in de Google Play Store. Systeem vereisten: Android 4.0 en hoger. De Bluetooth functie is niet beschikbaar voor versies lager dan Android 4.3.

Om alle functies van de app volledig te kunnen benutten heeft de app toegang nodig tot de camera van de telefoon (voor de QR code scanner/ barrières openen) en de Bluetooth functie (voor het tot stand brengen van een internet-onafhankelijke connectie voor het openen van barrières in garages).


2. Waar kan je ParkU gebruiken?

Met ParkU kan je informatie opvragen over parkeerplaatsen in meer dan 30 landen in heel Europa. ParkU gebruikers hebben tevens het voorrecht om parkeerplaatsen te boeken op geselecteerde locaties in en op meer dan 55 steden en luchthavens en digitaal betalen. Meer informatie over boekbare parkeerplaatsen vind je in de veelgestelde vragen (FAQ) van gebruikers en parkeerplaats bezoekers.

De parkeerinformatie is beschikbaar in :

Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk | België, Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Oekraïne, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden

Boekbare parkeerplaatsen zijn beschikbaar in o.a.:

In de stadscentra van:

  • Nederland: Amsterdam, Utrecht
  • Duitsland: Berlin, Hamburg, München, Dusseldorf, Keulen
  • Zwitserland: Zurich, Basel, Bern, Luzern, Genève, Lausanne, Luzern, St. Gallen, Davos
  • Oostenrijk: Wenen

Bij de luchthavens van:

  • Amsterdam (AMS en cruise haven), Eindhoven (EIN), Rotterdam (RTM)
  • Berlijn Schoenefeld (SFX), Berlin Tegel (TXL), Muenchen (MUC), Duesseldorf (DUS), Hamburg (HAM), Hannover (HAJ), Bremen, (BRE), Dortmund (DTM), Frankfurt (Main) (FRA en cruise haven), Keulen-Bonn (CGN), Stuttgart (STR)
  • Zuerich (ZRH), Genève (GVA), EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg (BSL)
  • Wenen (VIE), Salzburg (SZG)
  • Meer »


3. Hoe kan ik ParkU bereiken?

We verbeteren onze service continu. Indien je vragen, suggesties, of problemen hebt, aarzel niet en neem contact op met onze klantenservice. Ons team zal de kwestie zo snel mogelijk oppakken. Ons serviceteam is bereikbaar van maandag tot vrijdag, tussen 09:00 en 18:00 (voor drukkende kwesties ook buiten kantooruren) via het contact formulier, via e-mail naar service@parku.nl en met de telefoon op +31 (0) 85 303 11 95



FAQ parkeerplaats bezoekers


De onderstaande antwoorden zijn vragen van gebruikers (nr. 4-29) die betrekking hebben op de reguliere (boekbare) parkeerplaatsaanbod van ParkU. Voor luchthaven en cruisehaven parkeerplaatsen (zie vraag nr 30) en voor parkeerplaatsen, die enkel parkeerinformatie weergeven, kunnen andere regels van toepassing zijn .


4. Do I need a smartphone and the ParkU app to park? Is an internet connection required?

Over het algemeen kun je ParkU parkeerplekken alleen online via onze website en met je mobile via de app boeken. Om parkeerplekken te kunnen boeken wanneer je op de weg bent raden wij het gebruik van de ParkU app aan. De app kan ook gebruikt worden om te navigeren naar de gereserveerde parkeerplek en voor alle belangrijke informatie over de reservering en de parkeerplek.

Let op: Het aanbod van ParkU bevat ook parkeerplekken die zich bevinden achter een elektronische barriere, die je enkel kunt openen met de ParkU app en een internet connectie (zie vraag 17). Lees alsjeblieft de omschrijving van de parkeerplek die geselecteerd is om te zien of je de app nodig hebt.


5. Hoe vind ik een parkeerplaats?

Open onze website of onze app en voer de gewenste parkeerlocatie en de gewenste parkeertijd in. ParkU biedt parkeerplaatsen voor zowel de korte- als lange termijn aan – afhankelijk van de locatie, vanaf 30 minuten tot 6 maanden. In de app kun je parkeerplaatsen door op het filter symbool te klikken (bovenin het scherm), ook op individuele zoekcriteria filteren zoals parkeerplaats type, eigenschappen en tarieven. ParkU zal je de plekken tonen die overeenkomen met je verzoek. Klik op de parkeerplek voor verdere informatie (omschrijving parkeerplek).


6. Wat betekenen de icoontjes in de omschrijving van de parkeerplek?

Slagboom: Deze parkeerplek bevind zich achter een barrière.

Bereikbaar:Deze parkeerplek is toegankelijk voor mensen met fysieke beperkingen. Indien je speciale eisen hebt, neem contact met ons op.

Overdekt: Deze parkeerplek bevindt zich onder een dak, bijvoorbeeld een overdekte parkeergarage.

Extra lang: Deze parkeerplek is geschikt voor auto’s die langer zijn dan de meeste commerciële auto’s. Indien je speciale eisen hebt, neem contact met ons op.

Binnenplaats: Deze parkeerplek ligt in de tuin van een hotel of huis, of vergelijkbaar.

Lange termijn: De zandloper geeft aan dat de parkeerplaats geschikt is voor langparkeren, dankzij de maandelijkse boekingsmogelijkheid (tot 6 maanden).

Sleutel vereist: Om toegang te krijgen tot deze parkeerplek is een sleutel nodig. Nadat de parkeerplek met succes is geboekt, sturen we de contact gegevens van de eigenaar zodat de overdracht van de sleutel plaats kan vinden (dit is de normale procedure voor de meeste lange termijn parkeerplekken).

Oplaadstation: Deze parkeerplek heft een laad paal voor elektrische auto’s. Bijkomende kosten kunnen voorkomen.



7. Moet ik mijn parkeerplek van te voren boeken?

Nee, je kan je parkeerplek ten alle tijden boeken – op het moment met je smartphone maar ook tot 6 maanden van te voren.


8. Hoelang moet ik minimaal parkeren?

De minimaal te boeken periode is 30 minuten. Hierna kan de boeken verlengd worden in stappen van 15 minuten (zie vraag nummer 19).


9. Hoeveel is de prijs voor het huren van een parkeerplek?

De huurprijs is onafhankelijk door de eigenaar van de plek ingesteld. Om de prijs voor de door jou opgevraagde tijd te zien, klik dan op weergeven parkeerplek.


10. Hoe boek ik een parkeerplek? Wanneer ga ik een contract aan?

Als je de parkeerplek die je wilt boeken reeds hebt geselecteerd, klik dan op de groene “Boek” knop. Voer vervolgens je persoonlijke gegevens in of log in met een bestaande account. Kies de gewenste betaalmethode. Na het lezen van onze Terms & Conditions en de annuleringsvoorwaarden, klik de “boek nu” knop.

Een overeenkomst is aangegaan zodra je op “accepteer” klikt bij onze Terms and Conditions en op de “boek nu” knop klikt.


11. Is het voordeliger om een parkeerplek voor een aantal uren / dagen / weken / maanden te boeken?

Veel ParkU parkeerplekken zijn gebonden aan specifieke tarieven, met een toenemende parkeerduur komt prijsvoordeel voor. De meeste omschrijvingen van parkeerplekken bevatten informatie over een uur, dag, week, en maand tarief. Tevens kun je de boeking verlengen om het tarief per uur, dag, week, en maand te zien.


12. Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar en wanneer wordt mijn betaling afgeschreven?

Er zijn meerdere betaalopties beschikbaar. Je kan betalen met credit card (Visa en Mastercard), PayPal en iDEAL. Onze betaalpartners Wirecard, Braintree, PayPal en iDEAL hebben vele jaren ervaring met online transacties.

Daarbij kun je de geselecteerde betaalmethode combineren met ParkU crediet (al dan niet op de account staande). Het ParkU krediet kan gebruikt worden om de gehele betaling te doen of een deel hier van. Kort na het initieren van de boeking zal het geld worden afgeschreven. Het ParkU krediet word meteen geüpdate.

Indien je een ParkU voucher hebt, kun je die verzilveren bij het afrekenen. De waarde van de voucher wordt in de vorm van een directe karting verrekend. Voor meer informative over het verzilveren van een voucher, klik hier.


13. Krijg ik een bevestiging van mijn boeking?

Zodra het boeking proces afgerond is verschijnt er een bevestigingspagina en wordt een boekingsbevestiging naar jou gemaild. Tevens kunnen gemaakte boekingen altijd ingezien worden in de ParkU account boekingsgeschiedenis.


14. Ontvang ik een factuur?

Zodra de boeking is gestart sturen wij een factuur via e-mail voor je administratie.


15. Hoe wordt de eigenaar van de parkeerplek op de hoogte gebracht van mijn boeking?

Wij informeren de eigenaar van de parkeerplek per e-mail over de gemaakte boeking of verlenging door de ParkU gebruiker. Deze notificatie e-mail bevat alle belangrijke zoals de kentekenplaat en de gereserveerde periode.


16.Wat moet ik doen om mijn boeking te starten en te beëindigen?

De start tijd van de boeking staat via de reservering vast. Deze data wordt opgeslagen in het ParkU systeem. De boeking zal dus automatisch starten en stoppen. Daarom hoef je normal gesproken niets te doen – ook geen QR-code scannen (deze is alleen bedoeld om de barrières te openen en alleen noodzakelijk als dit aangegeven is in de omschrijving). Ook hoeft er geen contactpersoon benaderd te worden (behalve als dit is aangegeven in de omschrijving; uitgezonderd van Airportparking – hier moet vaak de vluchtdata door gecommuniceerd worden aan de eigenaar van de parkeerplek).


17. Ik heb een parkeerplek achter een barrière geboekt. Hoe open ik het hek of de slagboom?

In de omschrijving van de parkeerplaats vind je instructies over het openen van de mechanische of elektrische barrière (bijvoorbeeld met een sleutel bij de receptie, of het overhalen van een schakelaar). In de meeste gevallen passen wj onze zogenaamde “SESAM” technologie toe voor elektronisch afgesloten parkeerplaatsen. Deze technologie zorgt ervoor dat je toegang krijgt met je smartphone tijdens de geboekte periode. Om het openingsproces te starten, maakt de smartphone verbinding met het systeem via de QR-code scanner. Volg hiervoor het onderstaande stappenplan:

Open de ParkU app: Indien nog niet gedaan, download de ParkU app voor iOS of Android. Open de ParkU app en log in met je account.

Lokaliseer de QR-code sticker: Ga naar de boekingspagina van je gereserveerde parkeerplek (zij-menu item “Boekingen”).Lees de omschrijving nauwkeurig, hierin staat exact waar de sticker zich bevindt. Normaliter is deze bevestigd op het system zelf, bijvoorbeeld op de ticket-uitgever.

Open de QR-code scanner: Klik op de barrière openen functie op de boekingspagina van de gereserveerde parkeerplek of in de menubalk van de app. Hier mee open je de interne QR-code scanner.

Scan de QR-code: Mik de scanner/ smartphone camera op de QR-code sticker. Verlichting is wellicht niet optimaal. Dan “zaklamp aan” functie aanzetten.

Wacht op bevestiging: Zodra de QR-code herkend is, controleren de ParkU servers of de boeking actief is om je te identificeren als geautoriseerde gebruiker.

Passeer de barrière: Indien je een actieve boeking hebt op het moment van het scannen van de QR code, gaat de barrière open. Je hebt nu toegang tot jouw parkeerplek. Het verlaten gaat – indien van toepassing – op dezelfde manier.

In het geval de barrière niet opent:

1. Controleer je internet connectie: Controleer of er een sterke verbinding is met het internet, indien ja, probeer het nog eens. In een ondergrondse parkeergarage raden wij een actieve Bluetooth verbinding aan. Op deze manier kan de ParkU SESAM verbinden met het barrière systeem zonder dat de smartphone een internet verbinding heeft. Ook kan het helpen de smartphone op vliegtuigstand te zetten en weer terug na 10 seconden om de verbinding met het internet opnieuw tot stand te brengen.

2. Controleer je boeking: Controleer of de boeking nog steeds correct is. Indien de boeking nog niet valide is, wacht tot de boeking start. Indien de boeking verlopen is, maak een boeking voor de periode vanaf de aflooptijd van de boeking, voor de verdere parkeertijd.

Indien je alle bovenstaande maatregelen getroffen hebt en de barrière nog steeds niet opent, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice, door te bellen naar +31 (0) 85 303 11 95. Voor urgente kwesties als deze is ons klantenservice team ook buiten kantooruren beschikbaar en zal de barriére meteen geopend worden.


18. Kan ik meerdere malen mijn parkeerplek betreden en verlaten tijdens te boekingsperiode?

Wanneer je een parkeerplek boekt met ParkU, dan is deze reservering exclusief voor jou voor de gehele periode. Dus kun je tijdens de boekingsperiode zo vaak in en uit rijden als je wilt. Dit geldt ook voor parkeerplekken die zijn afgesloten met een barrière. Hier kun je – indien van toepassing – de barrière meerdere malen openen zonder een kaartje te hoeven trekken.


19. Kan ik de boekingsperiode inkorten of verlengen nadat deze boeking al is ingegaan?

Je kan de boeking verlengen tot vlak voor het verstrijken van de eindtijd- indien deze nog steeds beschikbaar is. In je ParkU accound vind je je boekingen. Vernieuw de betreffende boeking door op “verlengen” te klikken. Op de parkeer monitor van de ParkU app vind je ook een knop die toegang geeft tot het verlengen.

Indien de parkeerplek al door iemand anders is geboekt, verwijzen wij u graag door naar een nabijgelegen optie.

To shorten your booking period when the booking has already started is not possible for now.


20. Wat moet ik doen in het geval mijn parkeerplek is bestemd voor een andere auto dan de auto aangegeven in het boek proces?

Via het zij-menu kopje “Profile”, un je de nummerplaat veranderen of een andere auto toevoegen die gebruik wil maken van deze boeking. In het geval de nummerplaat verandert maar de boeking is al gemaakt, maar niet gestart, kun je de boeking annuleren zonder bijkomende kosten (zie vraag 24) en boek de parkeerplek met het andere nummerbord of het andere voertuig. Ook kun je contact met ons opnemen voor de boeking start, dan lichten wij de verhuurder in.


21. Is mijn boeking overdraagbaar?

Nee, boekingen zijn in principe niet overdraagbaar. Indien nodig, kunt je boekingen annuleren (zie vraag No. 14).


22. Wat moet ik doen als ik mijn auto niet kan verwijderen voor de huurperiode over is?

Probeer de geboekte periode te verlengen via onze site of app (zie vraag No. 12). Is de plek niet langer beschikbaar, dan moet de auto op tijd weggehaald worden – anders kan er een boete uitgedeeld worden of kan de auto worden weggesleept.


23. Kan ik meerdere parkeerplekken tegelijk reserveren?

Zodra het boekingsproces voltooid is heb je de gelegenheid om een volgende plek te reserveren. Als je meer dan een parkeerplek wil reserveren op dezelfde locatie en tijd , moet je een extra nummerplaat toevoegen aan je account, voor iedere extra boeking die je wil maken.


24. Kan ik een boeking annuleren, en zo ja, onder welke voorwaarden?

Annuleringen zijn mogelijk, voor verdere informatie, sla de algemene voorwaarden hier op na (zie Terms & Conditions).


25. Wanneer krijg ik mijn boeking vergoed in het geval van een annulering?

Indien je de boeking annuleert voordat je start, zal het geld automatisch terug geboekt worden in de vorm van krediet op je ParkU account, zodat je dit meteen kunt gebruiken voor een andere boeking. Indien je het geld op je bankrekening will, neem dan contact met ons op.

26.Wat moet ik doen als mijn parkeerplek bezet is?

Informeer ons alsjeblieft onmiddelijk door te bellen naar +31 (0) 85 303 11 95, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Indien je gebruik hebt gemaakt van de ParkU app, maak dan gebruik van de „Rapporteer blokerend voertuig“ functie in de bodem van het scherm op de boekingspagina van de gereserveerde parkeerplek (zij-menu knop “Boekingen”).
Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op met de verhuurder en zullen voor u zoeken naar een passende oplossing.

Je huidige boeking zal door ons worden geannuleerd. Het betaalde bedrag voor de parkeerplek die in gebruik was zal door ons worden vergoed / teruggestort.


27. Welke informatie over de eigenaar van de parkeerplek is voor mij beschikbaar?

Wij checken de aangeboden parkeerplaatsen op ons platform regelmatig. Indien je een klacht hebt over een verhuurder, neem dan contact op met ons.


28. Kan ik de verhuurder van een parkeerplek direct benaderen?

Het is niet mogelijk om de verhuurder van een parkeerplek te benaderen. Indien dit wel zo is, wordt dit aangegeven in de omschrijving. Als je een klacht hebt over een verhuurder, neem dan contact op met ons.


29. Is mijn auto verzekerd door ParkU als deze geparkeerd is op ParkU parkeerplekken?

Nee, een dekking voor je auto (op bijvoorbeeld schade of verlies) is niet inbegrepen als je boekt met ParkU.


30. Zijn er speciale regels voor lucht- en cruisehaven parkeerplaatsen en, zo ja, welke?

De meeste door ParkU bemiddelde luchthaven parkeerplaatsen en alle parkeerplaatsen bij cruisehavens, worden met vriendelijke medewerking aangeboden door Holiday Extras. Zoals gebruikelijk, vind je deze parkeerplaatsen via de ParkU website en app, maar andere voorwaarden kunnen van toepassing zijn:

Zoeken: Vul in waar, wanneer en hoe lang je wilt parkeren; anders dan voor onze reguliere parkeeraanbod geldt, de reserveringsperiode voor Holiday Extras parkeerplaatsen bedraagt momenteel – o. b. v. beschikbaarheid – minstens 1 dag en maximaal 14 dagen. Alle beschikbare parkeerplaatsen worden door ParkU als blauwe druppels weergegeven op de kaart. Klik of tik op een druppel voor meer informatie over de betreffende parkeerplaats. De parkeerplaats detailweergave geeft aan of het een parkeerplaats van Holiday Extras is of niet.

Boeking & betaling: Als je een ParkU parkeerplaats wilt boeken, dat aangeboden wordt door Holiday Extras, klik je op "Boek nu voor EUR -, -". Een extra venster zal dan worden geopend waar je aanvullende gegevens invoert over je vlucht of cruise reis (bijv. vertrektijd, aantal passagiers, etc.). Nadat alle benodigde gegevens zijn ingevoerd en de algemene voorwaarden van Holiday Extras zijn aanvaard, wordt je doorgestuurd naar de ParkU betaalpagina, waar je zoals gewoonlijk het parkeerbedrag kunt betalen.

Boekingsbevestiging: Je krijgt zoals gebruikelijk van ons een bevestiging dat, afhankelijk van de betreffende instructies (weergegeven in parkeerplaats beschrijving), mogelijk op de locatie getoond dient te worden in afgedrukte vorm of digitale vorm (bijvoorbeeld op je smartphone).

Facturatie: Je ontvangt een factuur van Holiday Extras.

Verleng boeking: Anders dan bij het reguliere ParkU aanbod, is het momenteel niet mogelijk om een reservering te verlengen zodra de boeking loopt.

Annuleer boeking: De annuleringsvoorwaarden van Holiday Extras zijn van toepassing (in het bijzonder artikel 7).

Klantenservice: Als je vragen hebt over of problemen hebt met de boeking van een ParkU parkeerplaats, welk te beschikking gesteld wordt door Holiday Extras, neem dan contact op met de klantenservice van Holiday Extras, bereikbaar van ma-za, 8:30-20:00 op +49 (0) 89 67 80 59-180 of via info@holidayextras.de.



FAQ parkeerplaats eigenaars


31. Wat voor parkeerplekken kan ik aanbieden?

U kunt enkel parkeerplekken aanbieden die vrij toegankelijk zijn of achter elektronische barrières die te openen zijn met onze ParkU SESAM technologie.


32. Kan ik meer dan een parkeerplek aanbieden?

Ja, u kunt een onbeperkt aantal parkeerplekken aanbieden.


33. Welke informatie moet ik aanleveren voor het aanbieden van een parkeerplek?

Hoe meer details u aanlevert over de parkeerplek, hoe gemakkelijker het is voor een huurder om de geschiktheid te bepalen. Verplicht is de exacte locatie van de parkeerplek, de prijs van de plek en de beschikbaarheid van de plek. Een foto van de parkeerplek maakt het makkelijker voor huurders om te vinden en zal resulteren in een toename in het aantal boekingen. Als u wilt dat wij een foto van de parkeerplek nemen, stuur ons dan een verzoek met het adres van de parkeerplek.


34. Hoe kan ik mijn aangeboden plek markeren als deze zich in een locatie met meerdere plekken bevindt?

Op verzoek kunnen wij de aangewezen plekken voorzien van een ParkU bord. Als de plek al voorzien is van markering in de vorm van een nummerplaat, dan kan dit het beste in de omschrijving worden toegevoegd.


35. Wat is het tarief voor het huren van een parkeerplek?

U kunt een eigen tarief aan de parkeerplek binden op basis van de norm van de locaties. Wij van ParkU kunnen adviseren in het vaststellen van het tarief.


36. Welke kosten zullen er worden afgehaald van mijn omzet uit verhuur?

ParkU haalt een commissie van de omzet af. De hoogte van de commissie hangt af van de locatie en het aantal aangeboden parkeerplaatsen. Voor een exacte indicatie, neem contact met ons op.


37. Welke opties zijn er beschikbaar voor het uitbetalen?

We betalen uw deel van de omzet via een overboeking per bank. Als eigenaar van een parkeerplek, voer alstublieft de juiste bankgegevens in bij de ParkU account.


38. Wanneer ontvang ik mijn deel uit de omzet van verhuur?

Je ontvangt jouw deel van de omzet uit verhuur op maandelijkse basis. Zorg ervoor dat de correcte bankgegevens zijn gekoppeld aan de ParkU account.


39. Hoeveel maandelijks inkomen kan ik verwachten als bezitter van een parkeerplaats?

De opbrengst hangt sterk af van de locatie van de parkeerplek en het gevraagde tarief. Door veel te verhuren aan korte termijn gebruikers, kan het inkomen vaak oplopen tot 2 of 3 keer de gemaakte kosten voor de parkeerplek.


40. Wat is de facturatie procedure?

Wij factureren de gebruikers, namens u, voor een boeking van uw parkeerplaats. U ontvangt van ons een kopie van de factuur via e-mail voor uw administratie. In de daaropvolgende maand ontvangt u een maandoverzicht met alle facturen van de gebruikers en een factuur van de verrekening van ParkU's commissie. Let op: De gegeneerde inkomsten via ParkU dient u op te geven bij de Belastingdienst in uw land (zie ParkU's Algemene Voorwaarden).


41. Hoe word ik ingelicht in geval van boeking?

Indien er een boeking is gemaakt en een ParkU gebruiker de plek gaat gebruiken, ontvang je een e-mail van ons. Tevens is er een overzicht van alle boekingen in je ParkU account.


42. Wat gebeurt er in het geval dat een ParkU gebruiker de boeking annuleert?

Annuleringen namens ParkU gebruikers zijn mogelijk tot een minuut (via de website) of een seconde (via de app) voor aanvang van de boeking. Indien er geannuleerd wordt, ontvangt u een bevestiging via e-mail. U heeft geen recht op een compensatie.


43. Welke informatie over de gebruiker van mijn parkeerplek is tot mijn beschikking?

Alle boekingen kunnen worden teruggevonden in de ParkU account. Om een kentekenplaat te verifiëren kun je de nummerplaat die is gegeven in de e-mail of boekingsgeschiedenis vergelijken met die van de geparkeerde auto.


44. Is het mogelijk om direct contact op te nemen met een gebruiker van mijn parkeerplek?

Direct contact met een gebruiker van de parkeerplek is alleen mogelijk als er een ontmoeting plaats vindt op locatie. Dit geldt niet als u een parkeerplek heeft met een sleutel, dan moet deze overhandigd worden aan en ontvangen worden van de gebruiker. Indien je een klacht hebt over een gebruiker van de parkeerplek, neem dan contact op met ons.


45. Kan ik mijn parkeerplek op ieder moment weer zelf gebruiken?

U kunt de parkeerplek onbeschikbaar maken voor een beperkte periode (zie vraag nummer 46). Indien u hulp nodig heeft, aarzel niet en neem contact op met ons. Indien je je parkeerplek niet meer wilt verhuren, kun je de samenwerking met ParkU opzeggen. De opzegtermijn is 2 weken voor het eind van de maand. Opzeggen kan via een e-mail naar service@parku.nl.

Wees er wel bewust van dat ParkU gebruikers de plek misschien wel geboekt hebben. Als er al gemaakte boekingen zijn op de plek, neem dan direct telefonisch contact met ons op: +31 (0) 85 303 11 95.


46. Wat moet ik doen als ik mijn parkeerplek onverwachts zelf nodig heb?

Log in op je ParkU account en geef aan dat de parkeerplek voor deze periode niet beschikbaar is, of blokkeer de plek door zelf een reservering op deze locatie te maken. In dit laatste geval worden geen kosten in rekening gebracht. Indien u hulp nodig heeft, aarzel niet en neem contact op met ons. Als er al gemaakte boekingen zijn op de plek, neem dan direct telefonisch contact met ons op: +31 (0) 85 303 11 95.


47. Wat gebeurt er als een ParkU gebruiker mijn plek nog steeds in gebruik heeft na het verlopen van de boekingsperiode?

Neem telefonisch contact met ons op bij het nummer +31 (0) 85 303 11 95 en wij lossen het probleem meteen op. In eerste instantie zullen wij proberen contact op te nemen met de huurder van de plek; als dit niet lukt, kan er een boete uitgedeeld of een aangifte gedaan worden of kan de auto worden weggesleept.